Course Outline
Design Thinking 소개
- Design Thinking는 무엇입니까?
- 인간 중심 디자인의 중요성
- Design Thinking의 역사 및 발전
- 실제 세계 응용 프로그램 및 사례 연구
Design Thinking의 단계
- 공감: 사용자의 요구 사항 이해
- 정의: 문제의 프레이밍
- 아이디어 내기: 창의적인 솔루션 생성
- 프로토타입: 가시적 표현 개발
- 테스트: 솔루션 검증 및 반복
Design Thinking 기술 및 도구
- 사용자 연구 방법(인터뷰, 설문 조사, 관찰)
- 공감 매핑과 여정 매핑
- 브레인스토밍과 마인드맵핑 기술
- 프로토타입 도구 및 기술
- 피드백 루프와 반복 프로세스
Design Thinking의 작업장 적용
- Design Thinking를 사용하여 회사 내부 과제 해결
- 팀 협업 및 창의적인 문제 해결 강화
- 프로세스 개선 및 효율성 증가
- 제품 및 서비스 혁신에 Design Thinking 구현
최종 워크숍 및 평가
- 그룹 프로젝트: Design Thinking를 실제 문제에 적용하기
- 프레젠테이션 및 피드백 세션
- 습득한 지식을 평가하기 위한 최종 시험
요약 및 다음 단계
Requirements
- 비즈니스 프로세스 및 문제 해결에 대한 기본 이해
- 팀 및 기능 간 프로젝트에서 작업한 경험
청중
- Business전문가
- 프로젝트 관리자
- 혁신 및 전략 팀
- 제품 개발자
회원 평가 (1)
I liked trainer the most, surely the best i have yet had the pleasure to listen to. Has very big knowlage and experience, created good atmosphere during the training, i've never felt intimidated or scared to speak, had some really good discussions. i really like that we tried to base everything we talked about on our experiences, not only professional but also educational as well as personal experiences. I also liked the amount of methods presented and the fact that we tried to use every single one of them. I also liked that this training was remote, made it a lot easier for people who are worikg a day job to be able to be on time and be active. Thanks for recommendation of the book! I will most definitely try it :).