Course Outline
1. The Important of Understanding Chinese Business Culture and Etiquettes
2. Guanxi
3. Face or Mian Zi
4. Save and Give Face
5. Greetings
6. Addressing
7. Business Cards
8. When Attending meetings
9. Chinese Chatting Etiquettes – Small Talk
10. Conversation Topics
11. Chinese Dining Etiquette
12. Chinese Gifts Etiquette
Requirements
WHO SHOULD ATTEND?
This course is designed for corporate Representatives, Professionals doing business with the Chinese. It provides a business focused overview of Chinese Business Culture & Etiquette in China and will help participants interact more confidently, build rapport and strengthen relationships with potential business partners and/or clients.
- Export Manager
- International Trade Executives
- Professional Conversion
- Administrative Executive Fresh Graduates
- Corporate Representatives
- New Hirer
- Business Owner
- Job seekers in China
회원 평가 (5)
호스트의 개방성, 유머 감각, 접근 방식 및 지식
Justyna - e-file
Course - Mindfulness Workshop
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전문가적 관점과 personal 관점 모두에서 유용한 경험이었습니다. 트레이너는 지식이 풍부했고 직장뿐만 아니라 사생활에서도 사용할 수 있는 중요한 정보를 제공했습니다. 나는 나의 성격과 주변 사람들의 특성을 성찰하고, 이를 통해 나 자신에게 유익이 되거나 발전할 수 있었습니다. 스트레스 관리 연습은 간단하고 적용하기에 도움이 되었습니다.
Sara Sertori - ASSTRA Forwarding AG
Course - Stress Management and Prevention
Machine Translated
유익한 교육을 해주신 Abhi 트레이너에게 감사드립니다. 우리의 필요에 맞는 교육을 더 잘 제공할 수 있도록 모든 참석자들을 알아가려고 노력하는 그에게 감사드립니다. 우리의 참여를 유지하는 이론과 활동의 균형이 어떻게 유지되는지 좋아합니다. 그리고 내용이 얼마나 직설적이고 간결했는지.
Rainey Clarecia - Talentvis
Course - Communicating and Influencing - For Managers and Team Leaders
Machine Translated
Due to the activities from each content, I understood their main ideas/ concepts very well within a short time. I would like to say that the activity reflects on not only our current situation but also how to advance the skill & knowledge effectively and efficiently.
Ei Ei - Ooredoo Myanmar
Course - Leadership 101
우리 회사와 관련된 구체적인 예를 사용하여 주제를 논의합니다.
Agnieszka - Ejmedical sp. z o. o.
Course - DZM – delegowanie zadań i motywowanie pracowników
Machine Translated