Course Outline
모듈 1
- 개인 대출 제안 분석 고객이 우리에게 제공해야 하는 정보는 무엇입니까? 고객이 우리에게 어떤 추가 정보를 제공해야 합니까? 정보의 진위 여부를 확인하기 위해 해당 정보를 어떻게 분석합니까?
대출 기관과 고객 간의 상호 작용
행동 이해 이전 상호작용(은행 내부 및 외부 모두)을 통해 우리의 행동이 어떻게 발전했습니까? 우리가 고객의 행동을 이해하고 고객도 우리의 행동을 이해한다는 것을 어떻게 확신할 수 있습니까?
- 유효 Communication 유효 Communication은 무엇을 의미합니까?
보험 은행은 이 대출에 어떤 증권이 적합하다고 생각합니까?
- 은행은 무담보로 대출할 준비가 되어 있습니까? 왜 안 돼…?
은행은 언제 보안을 실현하기 시작해야 합니까?
- 고객에게 상환을 "강제"하기 위해 은행은 어떤 법적 수단을 갖고 있습니까?
회원 평가 (5)
I generally enjoyed the activity after each topic.
JOCELYN BARTOLOME - Innovative Investors & Financing Co., Inc.; Innovative Investors & Financing Co., Inc.
Course - Credit Risk Management for Consumer Lending
All the topics are all informative and related to our daily life and work. So its really very helpful and useful .
EMMA GABRIEL - Innovative Investors & Financing Co., Inc.; Innovative Investors & Financing Co., Inc.
Course - Credit Risk Management for Consumer Lending
I obtained a lot of information in my line of work most especially about leadership and how our system works.
HERMAN TENORIO - Innovative Investors & Financing Co., Inc.; Innovative Investors & Financing Co., Inc.
Course - Credit Risk Management for Consumer Lending
The most like about the training is about the workshop so that we apply what i have learned about the topic.
Janette Base - Innovative Investors & Financing Co., Inc.; Innovative Investors & Financing Co., Inc.
Course - Credit Risk Management for Consumer Lending
Doing the case study was particularly helpful. The self awareness bit was an eye opener. All in all a great training session.